آماري خواندني از مرواريد سياه استقلال

استقلال تهران در فصلي که گذشت و فقط يک بازي ديگر از آن در ليگ قهرمانان آسيا (بازي تشريفاتي برابر الشباب در ورزشگاه آزادي در راه صعود به جمع 8 تيم برتر آسيا) باقي مانده است، فوق العاده بود، بخصوص در خط دفاع که عنوان بهترين خط دفاع ليگ برتر را نيز از آن خود کرد. يکي از ارکان اين خط دفاع، يک مدافع 31 ساله‌ي اهل ترينيداد و توباگو بود که در پست هافبک دفاعي در کنار جواد نکونام نمايش فوق‌العاده‌اي از خود بر جاي گذاشت تا همگان بيش از او علي فتح‌اله‌زاده‌، مديرعامل باشگاه استقلال را تشويق کنند که ابتدا او را از کارديف سيتي انگليس به خدمت گرفت و در ادامه نيز با مداخله اجازه‌ي قرار گرفتن او توسط قلعه‌نوئي در ليست مازاد را نداد. جي‌لوئد ساموئل، بي‌ترديد يکي از ستارگاني بوده است که در دوازده دوره‌ي ليگ برتر شايد کم‌تر بتوان نمونه‌هائي مشابه او را يافت که خريدهاي بزرگ و موثري از سوي باشگاه‌هاي ايراني بوده‌ باشند. در اين باب شايد بتوان نام‌هائي همچون ابراهيم توره، فابيو جانواريو، ايوان پتروويچ و البته نيلسون کوره‌آ را نام برد.
به گزارش گل، به بهانه‌ي درخشش‌هاي اخير ساموئل قصد خواهيم داشت مروري کوتاه بر کارنامه‌ي ساموئل داشته باشيم :ساموئل در 29 مارس 1981 در سن‌فرناندو ترينيداد و توباگو متولد شد. اين ستاره‌ي 31 ساله دوران نوجواني خود را در انگليس طي کرد تا زمينه‌ي شکوفا شدن استعدادهاي او فرآهم شود. او در نوجواني در باشگاه‌هائي همچون وستهام يونايتد و چارلتون اتلتيک حضور داشت. اين مدافع در سال 1998 با تيم استون ويلا به توافق رسيد و به اين تيم ملحق شد و به جز يک فصل که بطور قرضي به باشگاه گيلينگهام منتقل شد تا پايان سال 2007 در اين تيم حضور داشت. ساموئل روز به روز در تيم استون ويلا رشد و ترقي کرد و به تيم ملي اميد انگليس نيز دعوت شد و از سال 2001 تا 2004 در عضويت اين تيم بود و هفت بازي ملي را نيز با پيراهن تيم ملي انگليس در کارنامه‌ي خود ثبت کرد.

اوج درخشش ساموئل در ليگ جزيره ، به فصل 04-2003 بازمي‌گردد ، فصلي که او آنقدر فوق العاده بود که به عنوان يکي از برترين دفاع چپ‌هاي جزيره نيز معرفي شد. پس از اين فصل او کم‌کم از ترکيب اصلي تيم استون ويلا فاصله گرفت و در نهايت نيز در سال 2007 اين تيم را ترک کرد و با قراردادي 4 ساله به تيم بولتون پيوست و در مدت کوتاهي نيز همبازي آندرانيک تيموريان بود.

ستاره‌ي اين روزهاي تيم استقلال تهران در مدت حضور خود در تيم استون ويلا ، 169 بار پيراهن اين تيم را بر تن کرد و فقط دو گل به ثمر رساند و همواره به عنوان يکي از مدافعان مطمئن اين تيم مد نظر بود.

او در تيم بولتون نيز 69 بار به ميدان رفت و در نهايت با ترک اين تيم ليگ برتر را نيز ترک کرد و در سال 2011 راهي تيم کارديف سيتي در ليگ دسته‌ي پائين‌تر شد و پس از انجام فقط شش بازي راهي تيم استقلال تهران شد.

ليگ برتر، جام خليج فارس :

ساموئل گرچه به عنوان يکي از برترين خريدهاي ليگ برتر ايران محسوب مي‌گردد، اما در اولين فصل حضور خود در تيم استقلال چندان در ترکيب اصلي قرار نگرفت تا فرصتي براي درخشش نيابد. او فصل قبل 18 بازي در مجموع ليگ برتر ، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا براي استقلال انجام داد و فقط يک گل زد.

در آغاز اين فصل نيز با روي کار آمدن امير قلعه‌نوئي ابتدا در ليست مازاد اين باشگاه قرار گرفت اما در نهايت با مداخله‌ي فتح‌الله‌زاده، در استقلال ماندني شد. او فصل جاري را در حالي آغاز کرد که امير قلعه‌نوئي او را از ابتدا در ترکيب اصلي قرار داده‌ بود اما اين روند ادامه پيدا نکرد و ساموئل به يک نيمکت‌نشين در تيم استقلال مبدل شد. اما اين بازيکنان کم کم خود را به امير قلعه‌نوئي اثبات کرد و پس از ديدار با تراکتورسازي که براي اولين بار 90 دقيقه حضور در زمين را تجربه مي‌کرد، به ترکيب استقلال سنجاق شد و با زدن دو گل متوالي در هفته‌هاي سيزدهم و چهاردهم موفق شد با نمايش‌هاي فوق‌العاده خود اعتماد ژنرال را جلب کند و در کنار نکونام زوج قابل اتکائي را در ميانه‌ي ميدان تشکيل دهند.

ساموئل در مجموع در ليگ دوازدهم 25 بار با پيراهن استقلال به ميدان رفت و 1601 دقيقه نيز در مستطيل سبز حضور داشت. او در طول اين 25 بازي دو گل به ثمر رساند و يک پاس گل نيز داد. نفت تهران و گهر درود دو تيمي بوده‌اند که در نيم‌فصل نخست با ضربه‌ي ساموئل دروازه‌ي خود را گشوده شده ديده‌اند. تنها پاس گل ساموئل نيز در جشنواره‌ي گل آبي‌پوشان در شيراز برابر فجرسپاسي بوده است.

جام حذفي :

مرواريد سياه آبي‌پوشان در جام حذفي اخير سه‌بار به ميدان رفت که در هر سه مورد نيز از ابتدا در ترکيب بود و در انتها نيز با سوت داور به همراه ساير بازيکنان زمين را ترک کرد. ساموئل جشنواره‌ي گل آبي‌ها برابر ابومسلم را آغاز کرد و گل نخست آبي‌پوشان را به ثمر رساند.

ليگ قهرمانان آسيا :

بدون ترديد درخشش ساموئل در اين رقابت‌ها بيش از پيش نمود داشت. ستاره‌ي اسبق تيم‌هاي استون ويلا و بولتون در فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا در شش ديدار از مجموع هفت ديدار مرحله‌ي گروهي و حذفي از ابتدا در ترکيب اصلي استقلال به ميدان رفت و موفق به زدن سه گل شد. ساموئل برابر تيم‌هاي الريان، العين و الشباب امارات موفق به زدن گل شد و از قضا در هر سه ديدار گل نخست تيمش را به ثمر رسانده است و زمينه‌ساز دو پيروزي و يک تساوي براي آبي‌پوشان پايتخت شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

سید علی
ساعت0:57---22 خرداد 1392
Sلام
خوبی ؟
وبلاگت خیلی خوب بود
یه گشتی توش زدم
بازم به وبلاگم بیا
حتما ها ؟!
همیشه بیا


استمناء،ترک و تولد دوباره ی من
ساعت4:54---19 خرداد 1392
سلام دوست عزیز. من یه وبلاگ زدم که روند ترک کردن مریضی استمنا یا خود ارضایی یا هر چیزی که اسمشو بذاری توش مینویسم.دلیل های خود ارضایی و راهی که خودم واسه ترکش دارم میرم و راهکارهای دیگران که رفتن و پاک شدن رو و نظرات و گفته های هم پیمانهامو مینویسم. نوشته هام بی تعارف و واقعی نوشته میشن و خیلی دوست دارم تو این راهم کسانی که دیگه خسته شدن از این کار با هم باشیم و همراه هم بریم جلو.یه چند تا از پست های اولیه ی منو بخون و با لینک کردن وبلاگ من و امثال منو کمک کن تا کنارهم باشیم و به هم امید و راهکار بدیم واسه یه زندگی پاک.اگه موافق تبادل لینک بودی ممنون میشم حتما به وبم سر بزنید و با نظراتتون من و دیگر دوستامو یاری کنید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, | 2:47 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |